ترفندهاي غذايي، شکم شش تکه
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

ترفندهاي غذايي، شکم شش تکه

علاوه بر کساني که در رشته هاي فيتنس و بدنسازي و يا به قولي پرورش اندام تمرين کرده و اهداف قهرماني را دنبال کرده و در فصولي از سال به روز سن رفته و فيگور مي گيرند حتي افرادي که در سطوح مبتدي تر تمرين کرده و يا دست کم به قهرماني نمي انديشند نيز از داشتن شکم هاي شش تکه و عاري از چربي که توجه هر بيننده اي را به خود جلب مي کند استقبال مي کنند و در اين ميان حتي يک نفر را نيز نمي توان يافت که از داشتن شکم هاي چربي گرفته با پهلوهاي آويزان راضي بوده و به دنبال زدودن چربي هاي زايد و به دنبال شش تکه کردن شکم خود نباشد.
براي رسيدن به شکم هاي شش تکه و براي زدودن چربي هاي زايد از اطراف شکم علاوه بر داشتن تمرينات سنگين و شديد هوازي و بي هوازي داشتن رژيم هاي غذايي صد در صد کنترل شده که ميزان اين کنترل در رژيم هاي غير حرفه اي تا حدودي تعديل پيدا مي کند نيز الزامي خواهد بود.
·پروتئين وي
پروتئين وي از با کيفيعت ترين پروتئين هايي است که امروزه در قالب مکمل هاي غذايي توليد و به بازار عرضه شده است و در اغلب اين پروتئين هايي که به صورت پودر تهيه و عرضه مي شود فرم کنستانتره، ايزوله و يا هيدروليزه اين پروتئين با کيفيت و با ارزش را مي يابيد.
اين پروتئين علاوه بر تامين نياز بدن نسبت به اسيد آمينه و علاوه بر تشديد عضله سازي در بدن حاوي اسيد آمينه لئوسين نيز مي باشد و اين اسيد آمينه ثابت شده است که به اکسيداسيون اسيدهاي چرب کمک کرده و بدين ترتيب به فرايند چربي سوزي کمک شايان توجهي مي کند.
در برخي موارد ديده شده است برخي از مکمل هاي پروتئيني که عرضه مي شود حاوي پروتئين هاي سويا هستند اين قبيل مکمل هاي غذايي شايد براي بانوان مکمل هاي قابل قبولي باشند و شايد از اين پروتئين ها بتوان در مورد کساني که براي افزايش وزن تلاش مي کنند استفاده کرد ولي مسلما براي افزودن بر کات عضلات شکم جايگزيني براي پروتئين وي پيدا نخواهيد کرد.
تحقيقات نشان داده است زماني که روزانه 40 گرم پروتئين با کيفيت وي مخصوصا در وعده پس از تمرين بخوريد علاوه بر تشديد محسوس رشد عضلاني در طولاني مدت با کاهش محسوس توده چربي زايد در حوالي شکم نيز رو در رو خواهيد شد.
·لبنيات
به تحقيق ثابت شده است که استفاده از مواد لبني که منبع با ارزش کلسيم هستند علاوه بر تقويت اسکلت آدمي و علاوه بر قوي تر کردن استخوان ها نقش مهمي در کنترل وزن نيز دارند.
از اين رو استفاده از مواد و فرآورده نظير ماست و شير کم چرب را براي افرادي که در صدد زدودن چربي هاي زايد از شکم و پهلوهاي خود هستند مي توان توصيه نمود.
ويتامين d
اين دسته از ترکيبات و مواد غذايي طبيعي که در قيمت هاي قابل قبول نيز يافت مي شود علاوه بر فوايد ذکر شده منبع عظيمي از ويتامين d نيز هستند و با استفاده از اين فرآورده ها مي توان تامين شدن نياز بدن به اين ويتامين را نيز محقق دانست.
نتيجه يک تحقيق
در تحقيقي که انجام شده بود ثابت شد افرادي که روزانه به ميزان 1.200 الي 1.300 ميلي گرم کلسيم دريافت مي کرده و به عبارت ديگر از مکمل هاي اين عنصر بهره مي بردند 26 درصد بيشتر از ديگر افراد در زدودن چربي هاي زايد بدن خود موفق بوده اند و در اين ميان افرادي که همين مقدار کليسم را از منابع طبيعي آن يعني از لبنيات مي گرفتند 70 درصد بيشتر از افرادي که از رژيم هاي کم کليسم در روز استفاده مي کردند موفق به چربي سوزي شده بودند.
تلاقي دو ترکيب
ويتامين d از اين جهت که جذب کليسم در بدن را افزايش مي دهد نيز ارتباط تنگاتنگي با کليسم دارد و همچنين گفته مي شود که اين دو ماده در تلاقي و در ارتباط نزديک با يکديگر موفق به تنظيم متابوليسم چربي ها مي شوند و تلاقي اين دو ماده در بدن را به نوعي مي توان به منزله تشديد فرايند چربي سوزي دانست.
·مواد غذايي با کيفيت
مدت زمان زيادي بود که تصور مي شد براي زدودن چربي هاي زايد از بدن و براي کم کردن از وزن زايد بايد ميزان مواد غذايي وارد شده به بدن را شديدا کاهش داد و اين در حالي است که امروزه نيز هنوز کماکان هستند افرادي که بر اين باور هستند.
امروزه تحقيقات نشان داده است براي رسيدن به چربي سوزي نبايد از حجم مواد غذايي آنچنان که در اغلب موارد مي بينيم کاست و به جاي کاستن از ميزان مواد غذايي که وارد دستگاه گوارش مي شود بايد محتويات کالري مواد غذايي وارد شده به دستگاه گوارش را کنترل کرد.
به عبارت ديگر شما براي زدودن چربي هاي زايد بدن در شرايط غير مسابقه اي نيازي به بستن بدن بدن به رژيم هاي گرسنگي شديد و طولاني مدت نداريد و با کنترل کيفي مواد غذايي که مي خوريد و با کم کردن از مصرف غذاهاي حاوي کالري بالا مي توانيد به اين هدف خود برسيد.
·تعدد وعده هاي غذايي
در برخي موارد ديده شده است افراد براي اينکه وزن خود را کنترل کرده و براي اينکه شش تکه هاي شکم خود را بيرون رانده و آن را به رخ همه بکشند وعده غذايي صبحانه و شام را حذف مي کنند.
اين در حالي است که اگر واقع بوده و علمي به قضيه نگاه کنيم در مي يابيم که در رژيم هاي اصولي و علمي فيتنس هرگز نبايد وعده هاي غذايي را حذف کرد.

8edafdfe2ef8848b880331a5558f46ef.jpg
متابوليسم
با حدف شدن وعده هاي غذايي متابوليسم پايه بدن شديدا کاهش پيدا مي کند و حتما مي دانيد که با افت متابوليسم چربي سوزي نيز در بدن متوقف مي شود و از اين رو براي تشديد چربي سوزي بايد و بايد متابوليسم را بالا نکه داشت و براي بالا نگه داشتن متابوليسم نيز بايد و بايد تعداد وعده هاي غذايي را افزايش داد.
پر خوري ناخواسته
با افزايش يافتن تعداد وعده هاي غذايي در صورتي که همان مقدار غذا که در هر وعده مي خورديد را ميل کنيد دچار پر خوري خواهيد شد و اين مسئله با مسئله چربي سوزي که به دنبال آن هستيد منافات دارد!
براي رفع اين مشکل مي توانيد از حجم وعده هايي که مي خوريد کم کنيد به اين معني که از يک سو مواد غذايي که در هر وعده مي خوريد را ترجيحا از انواع کم کالري انتخاب کرده و از سوي ديگر ميزان مواد غذايي مصرف شده در هر وعده را نيز کم کنيد.
·چايي ***
نگاه به اجناس از دم تعطيل چييني امروز که بازار دنيا را به گند کشيده و عموم مردم دنيا را شاکي کرده است نکنيد چين هزاران سال قبل تمدني عظيم داشته و اکتشافات و اختراعات ماندگار و سرنوشت سازي را به بشريت هديه و ارزاني کرده است. 
نوشيدني انرژي زا
چيني هاي قديم از دير باز با چايي *** آشنا بوده و از اين ماده به عنوان نوشيدني انرژي زا استفاده مي کردند و امروزه قويا ثابت شده است که استفاده از اين ماده که نوعي محرک سيستم عصبي است تاثيرات چربي سوزي قدرتمندي نيز دارد و از آن مي توان به عنوان چربي سوزي طبيعي نيز استفاده کرد.
مکمل هاي چربي سوز
از زماني هم که استفاده از افدرين در ترکيب چربي سوزها ممنوع شد و مکمل سازان براي ساختن چربي سوزها که از پر فروش ترين ترکيبات و مکمل هاي مجاز هستند دست به دامن گياهان شدند استفاده از عصاره چايي *** در بدنه مکمل هاي غذايي چربي سوز نيز شديدا رونق گرفت.
توصيه
براي تشديد چربي سوزي و براي ترغيب بدن نسبت به سوزاندن چربي هاي زايد و براي افزودن بر سطح انرژي مي توانيد از چايي *** يا عصاره اين ماده و يا دست کم از مکمل هاي غذايي حاوي اين عصاره استفادده کنيد.
منابع طبيعي افدرين و کافئين
عصاره چايي *** زماني که با کافئين که در قهوه به فراواني يافت مي شود مصرف گردد مسلما قوي تر اثر مي کند و از اين روست که استفاده از افدرين را همواره با کافئين و يا قهوه توصيه مي کنند. حتما مي دانيد که چايي *** يکي از طبيعي ترين منابع افدرين بوده و قهوه نيز يکي از طبيعي ترين منابع کافئين مي باشد.
·چربي هاي ترانس
کلا مصرف چربي را بايد به حداقل ممکن کاهش دهيد و لازم به ذکر است که استفاده از اسيدهاي چرب ضروري در طول روز براي تضمين سلامتي بدن ضروري خواهد بود.
در اين ميان بايد از چربي هاي اشباع شده و از چربي هاي ترانس که در طولاني مدت موجب بروز حمله هاي قلبي و موجب سکته ها مي شوند دوري کنيد.
·ماهي
امروزه توصيه متخصصين تغذيه بر اين است که براي تامين نياز بدن به امگا 3 انسان ناگزير از استفاده از غذاهاي دريايي و مخصوصا ماهي است و سرانه مصرف ماهي همانگونه که مي دانيد در کشور ما پايين تر از استانداردهاي جهاني است و ما ايراني ها گوشت بره و گوساله و اين قبيل مواد غذايي نه چندان جالب را بهتر مي پسنديم.
امگا 3
حتما مي دانيد که امگا 3 که در مواد غذايي دريايي و مخصوصا در روغن ماهي به فراواني يافت مي شود با سلامت پوست و مفاصل و با ترشح هورمون هاي مردانه و زنانه و با کاهش فشار هاي رواني و با کاهش احتمال بروز افسردگي مخصوصا در ميان جوانان ارتباط تنگاتنگي دارد.
چربي سوزي
با وجود اينکه امگا 3 خود نوعي چربي است ولي با اين وجود گفته مي شود کعه مصرف مقدار کافي اين چربي در طول روز به از بين رفتن توده هاي چربي زايد نيز کمک شايان توجهي مي کند.
ترفند
افرادي که از چاقي مفرط رنج مي برند براي کاستن از وزن خود معمولا رژيم هاي عاري از چربي را مي گيرند و استفاده از امگا 3 در طول روز حتي براي اين افراد توصيه شده است تا از يک سو به روند چربي سوزي کمک شود و از سوي ديگر سلامت پوست و تعادل هورموني که معمولا در رژيم هاي کنترل شده غذايي به شدت در معرض خطر قرار مي گيرند به خطر نيافتد.
توصيه
افرادي که دسترسي به ماهي سالم و تازه دارند مي توانند از خود ماهي استفاده کنند و در اين ميان افرادي که بنا به هر دليلي که شايد استقبال نکردن از مزه و طعم ماهي و يا دسترسي نداشتن و يا نداشتن قدرت خريد ماهي از جمله اين دلايل مي تواند باشد به ماهي دسترسي ندارند مي توانند از روغن ماهي که در قيمت هاي پايين تر در دسترس عموم موجود است استفاده کنند.
·مصرف قند
مصرف قند در طول روز را بايد شديدا مهار کنيد و ترجيحا اين روند را بايد به تدريج در رژيم هاي غذايي خود اعمال کنيد تا از واکنش تند بدن در امان باشيد.
نوشابه هاي قندي
براي مهار مصرف قند در طول روز ابتدا نوشابه هاي قندي را برنامه هاي غذايي خود دور کرده و اين نوشيدني ها را به عنوان دشمن شماره يک سلامت و حتي فيتنس خود بدانيد که اين طرز نگرش به اين نوشابه ها در طولاني مدت به نفع شما خواهد بود.
در برخي موارد برخي از افراد را مي بينم که ار فرط چاقي در شرف ترکيدن هستند و بدني به غايت اسف بار دارند به گونه اي که ديدن شان واقعا حال آدمي را بد مي کند با اين وجود بطري نوشابه خانواده در دست داشته و آن را مدام سر مي کشند.
قندهاي ساده
در صورتي که به فيتنس و حتي به سلامت خود اهميت مي دهيد از قندها و مخصوصا قندهاي ساده دوري کنيد و مصرف اين نوع از قندها را تنها و تنها محدود به وعده پس از تمرين بکنيد که در اين وعده شما نياز به قند ساده خواهيد داشت.
ديابت
شايد در همين شماره مقاله اي که در مورد انسولين براي شما تدارک ديده ام را نيز مطالعه کنيد و اگر مطالعه کرديد خواهيد ديد که قند و مخصوصا قندهاي ساده که به چاقي مي انجامد و خود پديده چاقي اصلي ترين عامل بروز ديابت در بدن انسان بوده است و اين بيماري هر ساله ميليون ها نفر را به کام *** فرستاده و انسان هاي زيادي را نيز آزار مي دهد.
·الکل
مخصوصا شما که در صدد چربي زدايي هستيد تا مي توانيد از مصرف الکل به دور باشيد.
چون اولا مصرف الکل مقدار زيادي کالري و انرژي وارد بدن کرده و روند چربي سوزي را شديدا مختل کرده و از سوي ديگر آنتي اکسيدان ها را نيز از بين برده و اثرات سوء ديگري را نيز بر بدن تحميل مي کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 241
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 249
بازدید ماه : 2194
بازدید کل : 642557
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل